Stage, mid-term holiday en bezoek!

5 november 2018 - Mgarr, Malta

Hey, hey!

Vandaag is het alweer maandag en dat betekent dat ik eigenlijk te laat ben met posten! (iets met uitstelgedrag?) . Deze week was een beetje anders dan de afgelopen weken want we hadden een kleine vakantie tussendoor, oftewel 'mid-term holiday'. Maandag en dinsdag zijn we gewoon naar stage gegaan want de kinderen hadden les maar van woensdag tot vrijdag hadden we lekker vrij! Lekker een paar vrije dagen om nog minder productief te zijn dan dat we normaal zijn :)

Nee maar zonder gekkigheid hadden we wel degelijk plannen om naar Comino en Gozo te gaan. Comino staat bekend om de 'blue lagoon' wat een enorme toeristische trekpleister is. Daar wilde we eigenlijk nog wel een keertje naartoe maar natuurlijk moet daar wel goed weer voor zijn. Nou, ik weet niet of iemand de storm heeft meegekregen vanuit Italie? Daar hadden wij ook last van (natuurlijk niet zo erg als daar, laten we niet overdrijven) maar het kwam er met stortbuien uit. Dus die plannen die we hadden, die gingen ook niet meer door.

Omdat jullie mij (en misschien ook Amber) zo goed kennen, weten de meeste ook wel dat we van uitslapen houden. Of winterslaapjes. Hoe je het ook wilt noemen. Woensdag werd ik daarom ook pas wakker om 13:00. Oeps. Das pech. Dag weg. Woensdag was dus een lekker dagje om uit te slapen aangezien het weer ook niet echt bepaald meewerkte. Amber en ik wilde eigenlijk toch nog wel iets doen dus besloten we naar een winkelcentrum te gaan. Slechte idee ooit. Kleddernat kwamen we aan bij de bushalte. Totaal niet gedacht aan het feit dat het gewoon kei hard regende buiten en dat we geen regenkleding hadden of iets. Domme schapen. Again.

Verder was het winkelcentrum wel leuk hoor en hebben we weer veel onnodige zooi kunnen inslaan :) . Voor donderdag hadden we ook niet echt bepaald plannen (behalve uitslapen natuurlijk) dus hadden we een dagje waarbij we weer lekker niks gingen doen. Daar kan ik verder ook niet veel aan toevoegen dus. Zaterdag kregen we bezoek vanuit Nederland. Karin, de moeder van Amber zou komen! Super leuk! We zijn rond 2 uur naar het vliegveld gegaan want om half 3 zou Karin landen. We zijn die dag verder nog even naar PAMA geweest. (een hele, maar dan ook echt een hele grote supermarkt) En tot slot uiteten geweest, wat super gezellig was:)

Zondag zijn we naar Valletta gegaan. We wilde eigenlijk graag naar een markt toe, maar konden die niet vinden dus hebben we zo wat heel Valletta afgelopen. Maar echt. (uiteindelijk wel gevonden hoor)  Na de markt gingen we nog even de stad in en uiteindelijk belandde we in Sliema, waar we nog wat hebben gedronken.

Deze week staat er weer genoeg op de planning waar ik jullie volgende week meer over zal vertellen.

X SOOF