Schoolreisje en Parents day!

11 november 2018 - Birkirkara, Malta

Hallo lieve allemaal,

Vandaag is het weer zondag en dat betekent dat ik weer een blog online zet! Ik moet zeggen, deze week was vermoeiend. Heel erg vermoeiend. Het begon maandag al. Om 06:00 mijn bed uit terwijl Amber nog lekker op een oor lag was ook niet echt bepaald motiverend. Dus alleen naar stage gegaan want Ambers moeder was bij ons! Gelukkig had ik een drukke dag op stage dus ik hoefde me zeker niet te vervelen. Dinsdag moest ik nog een dagje alleen naar stage want Amber had nog een dagje vrij. Dit was wel een iets minder productieve dag dan normaal, maar ja he, niks te klagen. De kinderen kregen deze dag de rekening mee naar huis van het lesgeld (Voor 1 termijn - sept tot dec) Ik schrok me kapot van dat bedrag. 1480 euro. Hoppakee. Alsof het niks is. En dan te bedenken dat die kinderen vaak ook nog broers/zussen hebben!

Woensdag hadden de kinderen schoolreisje! We gingen naar het 'mediterranean conference centre' in Valletta waar een boekenfestival plaatsvond. Echt boven verwachtingen super leuk! Natuurlijk was het wel weer een tikketje chaotisch (zoals we het hier gewend zijn) maar ze hadden voor ieder wat wils en de kinderen kregen allemaal een voucher van 3 euro waar je een boek van kon kopen (de meeste boeken waren namelijk vrij goedkoop hier, voor 3 euro kon je al een leuk boek kopen) De kinderen mochten zelf ook geld meenemen met een maximum van 10 euro. Nou, volgens mij hadden ze dat niet helemaal begrepen. Kinderen hadden nog net niet heel hun spaarrekening leeggeplunderd voor die boeken. Ik had een eigen groep kinderen die ik in de gaten moest houden en Amber zou met mij meelopen omdat zij geen vast groep had. Tot onze grote verbazing zag ik opeens de 2 grootste boefjes van mijn klas het boek 'fifty shades of gray' kopen. Ik stond echt met een mond vol tanden. Natuurlijk vond ik het hilarisch, daar niet van maar ik wist niet echt wat ik moest doen. Moest ik het ze laten ruilen of hadden ze het voor hun ouders gekocht? Geen idee, dus ik liet het erbij zitten. Ondertussen was het alweer pauze en ik liep even naar mijn stagebegeleider om te vragen hoe het bij haar ging. "Ja 2 kinderen hebben fifty shades of gray gekocht! Echt ongelofelijk toch?'' Shock. Not. Ik wist natuurlijk allang dat die kinderen dat hadden gekocht. Maar ik dacht, laat maar zitten. Het is al opgelost.

Donderdag hadden we weer een normale dag stage. Ik moest een aantal dingetjes doen voor parents day. Wat de volgende dag zou plaatsvinden. Amber en ik hebben samen een grote poster gemaakt voor buiten de klas. Nouja, "Amber en ik'' eigenlijk alleen Amber want mijn creativiteit is blijven hangen in de kleuterklas volgens mij. De volgende dag was het dus parents day. Kinderen mochten die dag thuisblijven en de ouders moesten komen voor oudergesprekken. Alle onderwijsassistenten mochten er niet bij zijn dus hadden ze andere taakjes voor ons.

Toen was het al weer weekend! Lekker niks gedaan want het weer was kwalitatief uitermate teleurstellend! Oftewel ***.  Goed excuus weer om tot 14:00 in me nest te blijven liggen.

Volgende week komt mijn familie naar Malta dus daar heb ik super veel zin in! See you next week :)

XOXO SOOF