Wat een week. Ohja en alweer de laatste!

10 december 2018 - Birkirkara, Malta

Hallo allemaal,

Vandaag is het maandag en ja… ik had eigenlijk mijn blog gisteren al moeten uploaden. Maar helaas. Jullie kennen me. Iets met uitstelgedrag enzo?

Laten we even teruggaan naar afgelopen week. Een beetje een bewogen week moet ik zeggen. Leuke dingen gedaan maar helaas ook tragisch nieuws wat ik jullie moet vertellen. Laten we daarom ook maar meteen met de deur in huis vallen. Donderdag is er een kindje gestikt en daarbij bewusteloos geraakt. Het kindje heeft helaas te lang zonder adem en polsslag gelegen in de tijd dat de ambulance moest komen dat het kindje nu in kritieke toestand op de intensive care ligt. Ik moet zeggen dat ik hier donderdag en vrijdag wel een beetje last van heb gehad. Zondag zouden we ook Christmas Village hebben op school. Een groot evenement waarbij er van alles te doen/kopen is maar helaas is dat ook gecanceld door deze gebeurtenis. Ik moet zeggen, ik twijfelde of ik dit wilde vertellen in mijn blog maar helaas kunnen deze dingen ook voorkomen en wil ik daar ook zo open mogelijk over zijn.

Laten we over gaan naar de wat leukere gebeurtenissen. Ik heb afgelopen week veel alleen voor de klas gestaan en dat is me goed bevallen. Ik merk dat ik zoveel plezier heb in stage omdat mijn stagebegeleidster veel vertrouwen in mij heeft. Ik heb lessen rekenen gegeven en heb toetsen bij ze afgenomen. Ook hebben we veel geoefend voor een groot kerstoptreden aankomende woensdag. Elke dag wel eigenlijk. Alle ouders komen kijken die dag. Ongeveer zo'n 600 man. Woensdag is ook meteen mijn laatste stagedag want donderdag en vrijdag hebben ze een public holiday. Morgen (dinsdag) ga ik dus al trakteren omdat woensdag een hectische dag wordt i.v.m. het kerstoptreden. Ik heb samen met Amber hele leuke traktaties gemaakt voor de kinderen. Een zakje snoep waar ik ook een stroopwafel in heb gedaan. Ik ben benieuwd wat de kinderen er van vinden! Ik zal nog een foto toevoegen van de traktaties. Voor de rest is aankomende week een beetje opruimen en de laatste dingetjes doen.

Afgelopen weekend hebben we nog leuke dingen gedaan. We zijn vrijdag opstap gegaan en zaterdag zijn we naar Bugibba geweest waar we nog het een en ander aan troep hebben kunnen kopen. Vervolgens zijn we zondag weer opstap geweest. Ja alweer. Tatiana had gezegd dat we een keer op een zondag opstap moesten gaan dus leek het ons wel leuk om dat op de laatste zondag te doen! Het was super leuk maar helaas te druk dus zijn we ook niet al te laat gegaan omdat we de volgende dag weer om 06:00 gewekt zouden worden door de wekker. Heel fijn. Wen je niet aan.

Dat was de week eigenlijk al wel weer!

Als ik thuis kom wil ik nog een blog schrijven over deze week. Over het afscheid enzovoort. Dus Ik houd jullie op de hoogte!

XOXO SOOF

1. Vosje:
    11 december 2018
    Ahhh zeg, weer een leuke blog xx